Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Taakbalk Loopt Vast

  1. #1
    Klabam
    Guest

    Thumbs up

    Hallo

    Telkens als ik mijn computer opstart gaat eerst nog alles goed. Maar als ik dan iets uit de taakbalk wil opstarten blijft de taakbalk hangen. Ongeveer een minuut of 3-5 reageert de taakbalk niet. De rest van m'n systeem doet het gewoon wel. Erg raar.
    Ik heb daarna eerst een schijfdefragmentatie gedaan. De defragmentatie kon een aantal bestanden niet defragmenteren. Dit heb ik nog nooit gehad.
    Daarna heb ik met NOD32 gescand die kwam een aantal bestanden tegen die niet konden worden gescand daar stond achter [ TAR - archief beschadigd ] Deze melding was er niet voordat mijn taakbalk steeds vastliep.

    Verder heb ik nog met die online virus scanner gescand die kon niks vinden.
    Ad-Aware vond 1 object Spybot een stuk of 10

    Na het verwijderen van deze bestanden bleef de taakbalk nog steeds hangen er was dus niks opgelost.

    Ik weet niet of mijn taakbalk probleem iets te maken heeft met spyware en zo maar het is misschien toch fijn als een van jullie nog even naar mijn logje wilt kijken voor de zekerheid.

    Alvast bedankt!

    Logfile of HijackThis v1.99.1
    Scan saved at 21:28:42, on 16-4-2006
    Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
    MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

    Running processes:
    C:\WINDOWS\System32\smss.exe
    C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
    C:\WINDOWS\system32\services.exe
    C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
    C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
    C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
    C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
    C:\WINDOWS\System32\wltrysvc.exe
    C:\WINDOWS\System32\bcmwltry.exe
    C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
    C:\WINDOWS\Explorer.EXE
    C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
    C:\Acer\eManager\anbmServ.exe
    C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
    C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
    C:\WINDOWS\system32\WLTRAY.exe
    C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
    C:\Program Files\Launch Manager\LaunchAp.exe
    C:\Program Files\Launch Manager\PowerKey.exe
    C:\Program Files\Launch Manager\HotkeyApp.exe
    C:\Program Files\Launch Manager\OSDCtrl.exe
    C:\Program Files\Launch Manager\Wbutton.exe
    C:\Program Files\Arcade\PCMService.exe
    C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
    C:\Program Files\Eset\nod32kui.exe
    C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
    C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
    C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe
    C:\PROGRA~1\MICROS~2\wcescomm.exe
    C:\Program Files\OpenOffice.org 2.0\program\soffice.exe
    C:\Program Files\OpenOffice.org 2.0\program\soffice.BIN
    C:\WINDOWS\system32\cisvc.exe
    C:\Program Files\Eset\nod32krn.exe
    C:\PROGRA~1\MICROS~2\rapimgr.exe
    C:\WINDOWS\system32\tcpsvcs.exe
    C:\WINDOWS\System32\snmp.exe
    C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
    C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
    C:\hijackthis\HijackThis.exe

    R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://global.acer.com/
    R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://global.acer.com/
    R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://global.acer.com/
    R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
    O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
    O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
    O4 - HKLM\..\Run: [preload] C:\Windows\RUNXMLPL.exe
    O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
    O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
    O4 - HKLM\..\Run: [Broadcom Wireless Manager UI] C:\WINDOWS\system32\WLTRAY
    O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
    O4 - HKLM\..\Run: [LaunchAp] "C:\Program Files\Launch Manager\LaunchAp.exe"
    O4 - HKLM\..\Run: [PowerKey] "C:\Program Files\Launch Manager\PowerKey.exe"
    O4 - HKLM\..\Run: [LManager] "C:\Program Files\Launch Manager\HotkeyApp.exe"
    O4 - HKLM\..\Run: [CtrlVol] "C:\Program Files\Launch Manager\CtrlVol.exe"
    O4 - HKLM\..\Run: [LMgrOSD] "C:\Program Files\Launch Manager\OSDCtrl.exe"
    O4 - HKLM\..\Run: [Wbutton] "C:\Program Files\Launch Manager\Wbutton.exe"
    O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "C:\Program Files\Arcade\PCMService.exe"
    O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
    O4 - HKLM\..\Run: [nod32kui] "C:\Program Files\Eset\nod32kui.exe" /WAITSERVICE
    O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
    O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
    O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
    O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\PROGRA~1\MICROS~2\wcescomm.exe"
    O4 - Startup: OpenOffice.org 2.0.lnk = C:\Program Files\OpenOffice.org 2.0\program\quickstart.exe
    O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\npjpi150_06.dll
    O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\npjpi150_06.dll
    O9 - Extra button: Create Mobile Favorite - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\INetRepl.dll
    O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\INetRepl.dll
    O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\INetRepl.dll
    O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
    O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
    O23 - Service: Notebook Manager Service (anbmService) - OSA Technologies Inc. - C:\Acer\eManager\anbmServ.exe
    O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
    O23 - Service: NOD32 Kernel Service (NOD32krn) - Eset - C:\Program Files\Eset\nod32krn.exe
    O23 - Service: Broadcom Wireless LAN Tray Service (wltrysvc) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\wltrysvc.exe



    O ja de problemen met de taakbalk zijn begonnen nadat ik een windows update heb gedaan.

  2. #2
    Hijack Helper miekiemoes's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2005
    Leeftijd
    38
    Berichten
    405
    Hoi,

    Het verwondert me niet dat dit probleem ontstaan is na Windows Update - want de laatste dagen na de laatste windows update zijn er enorm veel problemen/meldingen hiervan.

    Dit was in de meeste gevallen door een incompatibiliteit met HP producten en Kerio Firewall. Zie hier voor meer info:
    http://support.microsoft.com/default.aspx/kb/918165?

    Doch, in jouw geval zijn beiden niet aanwezig. Maar dit neemt niet weg dat er ook een incompatibiteit kan aanwezig zijn met hetgeen geÔnstalleerd op je systeem die gebruik maakt van shell extensions en de nieuwe updates.

    Dus hier moeten we zoeken naar hetgeen geladen wordt in je taakbalk na opstarten. En hier kunnen een paar de oorzaak zijn.

    Nu, laat me eerst even weten of je nog steeds dit probleem hebt en of je ook nog andere dingen hebt opgemerkt en dan kijken we verder.
    Microsoft MVP - Consumer Security
    Malware Researcher @ Malwarebytes
    AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn blog

  3. #3
    Klabam
    Guest
    Hoi

    Bedankt voor je hulp. Ik kon het vanmorgen niet meer aanzien en heb XP opnieuw geinstalleerd.
    Ik ben toevallig precies nu ook windows update aan het uitvoeren dus mogelijk heb ik het probleem straks weer.
    Als dit zo is zal ik denk ik weer hulp nodig hebben.
    Dus misschien tot straks zo niet dan is alles verholpen en dank ik je voor je hulp.

  4. #4
    Hijack Helper miekiemoes's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2005
    Leeftijd
    38
    Berichten
    405
    Hoi, Inmiddels zijn de meeste bugs ook verholpen wat betreft de laatste updates, dus waarschijnlijk zal jouw probleem ook achterwege blijven.
    Microsoft MVP - Consumer Security
    Malware Researcher @ Malwarebytes
    AntispywareScanners---Antivirus Scanners---Firewalls---Online Scanners---Preventie---Help! Mijn computer is traag!---Mijn blog

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •